Trendek az online világban

V/Egyél helyit! – Bemutatkozik a HWSWS Hack the Crisis ötletverseny kkv kategória nyertese

Interjú Weil Zoltánnal, az eKofa termékmenedzserével

Az eKofa.hu azoknak segít, akik szeretnék helyi termékeiket eladni, és azoknak, akik ilyen termékeket szeretnének fogyasztani. Ez a kialakult veszélyhelyzet miatt akár problémás is lehetne, de az eKofa, a piacok alternatívájaként, lehetővé teszi, hogy friss, ellenőrzött minőségű termékek kerülhessenek az asztalunkra.

A Hack The Crisis Hungary esemény azzal a céllal zajlott le, hogy Magyarország fejlesztői olyan megoldásokat dolgozzanak ki, amelyek a koronavírus okozta nehéz helyzetben támogatják a kulcsfontosságú szakembereket, szervezeteket, közösségeket, illetve oktatási intézményeket. A kisvállalati kategória nyertesének az OTP Mobil Kft., a Simple applikáció és a SimplePay fizetési rendszer fejlesztője és üzemeltetője ajánlott fel támogatást.

Ti lettetek a HWSWS Hack the Crisis országos online ötletverseny és hackathon kisvállalatokat segítő kategória nyertesei.  Milyen tapasztalat szülte a kezdeményezéseteket? Volt már egy korábbi közvetítő hálózatotok, vagy pusztán jó kapcsolatot ápoltatok a termelőkkel?

Az Egri Újságíró Egyletben már évekkel ezelőtt próbálgattuk, hogy hogyan lehetne egy olyan bizalmon alapuló élelmiszer értékesítési rendszert működtetni, ahol a termelői piacokon nem otthonosan mozgó városi emberek is hozzájuthatnának minőségi, helyi élelmiszerekhez. Innen jött az ötlet, hogy nem elég a kínálatot elérhetővé tenni egy webshopban, hanem a kosárba mellé kell rakni a „bizalmat” is. Ezt a bizalmat a mi esetünkben az eKofa szolgáltatja, aki egy mezőgazdaságban jártas személy, sok esetben maga is kistermelő. Ő az, aki vállalja, hogy felkutatja azokat a termelőket, akik jó minőségben termelnek és az általa ellenőrzött és válogatott portékákat a vásárlókhoz eljuttatja. Bemutatja őket és a termelési módjukat egy kis Instagram, YouTube, vagy Facebook videóban, rendszeresen felkeresi őket és beszámol a vásárlóknak az aktuális termékekről. A vírushelyzet hatására újragondoltuk a korábbi elképzeléseinket, és immár online fizetési lehetőséggel kiegészítve, érintésmentes megoldással kínáljuk az eKofa szolgáltatásait. termékeket.

Az online fizetési rendszer tervezésénél és a partner kiválasztásánál mi volt az elsődleges szempont?

Két fő szempont alapján választottunk. Az elsődleges a rugalmasság és a késedelemnélküli bevezethetőség, míg második szempont a szolgáltatás ára és a hozzá tartozó támogatás milyensége volt. Miután körülnéztünk a szolgáltatók között újabb szempontként jött szóba a mi rendszerünkhöz való illeszthetőség költsége, illetve az az elvárás, hogy a fizetési rendszer ne magát, hanem minket helyezzen az előtérbe és a vevők adatai biztonságban legyenek.

Mik az eddigi tapasztalataid a SimplePay rendszerrel kapcsolatban?

A SimplePay nem volt ismeretlen számunkra, hiszen más összefüggésben már használtuk, igaz, akkor aggregátor közvetítőn keresztül. A tapasztalataink kedvezőek voltak, könnyen és gyorsan illeszthettük be az oldalunkba és a vevők nagyrészének sem volt ismeretlen a megoldás, így bizalmi problémákat sem generált. Az eKofa.hu esetében hasonló szempontok vezettek: a rendszer bejáratottsága és illeszthetősége volt kiemelten fontos. Talán az árazás áttekinthetősége volt az egyetlen, ami néhány órás utánajárást igényelt, de végül azt is megértettük.

Az online kártyás fizetés a járványidőszak alatt igencsak előnyös lehet a kereskedőknek, a vásárlók biztonsága érdekében. Hogy látjátok, mennyire lesz népszerű ez a fizetési mód egy jellemzően készpénz-centrikus területen, amilyen a termelői piac? Vannak erre már visszajelzéseitek?

Nagy sebességgel zajlik ezen a területen is a járvány miatt kikényszerített szemléletváltás. Ezek a fizetési módok átlátható és követhető tranzakciókat eredményeznek, amik ennek a szegmensnek nem voltak a sajátjai. Sokan azt gondolják, hogy a kártyás fizetés és az online vásárlás használata valami generációs kérdés, de az a tapasztalatunk, hogy ez csak részben van így. Leginkább a termelők adminisztrációs terhektől való ódzkodása, és a kaotikus szabályozás okoz elrettentő akadályt. Ám egyre több felkészült partnerrel találkozunk a termelői oldalon, akik az életüket már nem a hétvégi piacozásban, a rendszer mellett működve képzelik el, hanem egy jól átgondolt üzleti modellben szeretnének boldoguni. Nekünk meggyőződésünk, hogy a gazdáknak azt kellene csinálniuk, amihez a legjobban értenek, termelni, a kereskedőknek kereskedni, a vásárlóknak pedig garanciákat kapni a minőségre, a termőhelyre. Ebben segít az eKofa.

Hol tartotok most, a verseny óta? Fut már piaci tesztelés? Jelentkeznek hozzátok eKofák?

Május 15-én indul a legnagyobb, miskolci eKofa rendszer, amit Anett jegyez, ő lesz a miskolci eKofa. Ő például eddig is árult saját üzletében a piacon. Már hajnalban ott kezd, minden környékbeli termelőt ismer és mindennap vállal kiszállítást. Még májusban tervezzük elindítani az észak-budai eKofát, aki Óbudától a Hegyvidékig látná el áruval a budaiakat. Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk Pécsen is, és az ország számos pontjáról jelentkeztek.

A munkaerőhelyzet most elég szélsőséges, sok munkakereső is jelentkezik hozzánk. Fontos tudni, hogy ahhoz, hogy valaki eKofa lehessen, termelői helyismerettel és elszántsággal kell rendelkeznie. A mi modellünk nagyon kedvező, mert semmilyen anyagi tőkét nem igényel a megfelelő jelentkezőktől. Ingyenesen kapják az eKofák a webshopon át a támogatáson keresztül a képzésig az összes szükséges eszközt, nekik csak tenni akarással, kitartással és autóval kell rendelkezniük. Minderről az eKofa.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.

Minderről az eKofa.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.

Related posts

Mire figyelj online vásárláskor?

admin

Tények és tévhitek az online és mobilfizetésekről

admin

Hangalapú azonosítás, akár a pénzügyeink intézésekor is?

PAdTrends